CURS FORMACIÓ PROFESSORAT FLORENCIA 2023 ( DENIA)
BLOG VIATGE:
FORMACIÓ ERASMUS A FLORÈNCIA
Professores: Susana Alepuz i Dénia Escútia
Nom del curs: Yoga and Meditation for Educators: Be a Great Teacher, Be Your Best Self
Nom acadèmia: Europass teacher academy
Finalitat: Aquest curs pretén familiaritzar els educadors amb la pràctica del ioga com una eina poderosa per manejar l'estrès, millorar les seves habilitats docents i augmentar la seva salut física, mental i emocional. Tot i que és adequat per a principiants absoluts, també està pensat per ser agradable per a aquells que ja han fet classes de ioga bàsiques o intermèdies.
Experimentant diferents estils de ioga i, per tant, diverses postures, respiracions i tècniques de meditació, al llarg del curs, els participants aprendran com aquestes pràctiques poden millorar la seva capacitat per mantenir un clima favorable a la seva comunitat escolar i donar suport a la resiliència dins i fora de l'aula.
Els professors també rebran les evidències científiques més recents sobre els beneficis de les intervencions ment-cos, especialment en entorns escolars. Finalment, una part del curs estarà dedicada a les bones pràctiques per introduir els nens i adolescents al ioga i les tècniques de meditació.
1r DIA (7 de maig)
Comencem el nostre viatge a Itàlia agafant un avió de camí a Roma, on dormirem la primera nit. En arribar a Roma passem la nostra primera aventura intentant arribar a l´hotel, ja que aquest estava situat en un punt bastant amagat de la ciutat.
Una vegada instalades a l´Hotel Casa Teatines, caminem deu minuts fins al Vaticano. Allí , per fi, gaudim de Roma i les seues vistes i gastronomia.
2n DIA (8 DE MAIG)
El segon dia d´aquest viatge hem d´agafar dos trens per arribar a Florència.
A les 6:00 agafem el tren que ens passeja per la Toscana i on aprofitem per assajar la presentació que ens demanaran a l´acadèmia.
El meu curs comença a les 9:00 hores i allí em trobe 15 persones, totes dones i molt diferents. Entre elles som 7 espanyoles, però hi ha també finlandeses, d´Estònia, d´Alemanya i una xica d´una colònia francesa al costat de l´Illa de Madagascar.
Les primeres activitats realitzades són diferents dinàmiques de presentació, sempre dissenyades per crear un clima de confiança, de centrar l´atenció en un punt que ens permitisca la concentració per poder memoritzar noms molt diferents i poder connectar amb una mateixa.
Quan acaba la classe em quede en l´acadèmia a esperar a la meua companya Susana que comença el curs, aquest dia de vesprada, i jo aprofite per fer feina retrasada.
A l´acadèmia tenim sempre coca, galletes i fruita fresca per a poder servir-nos, per tant, no em fa falta eixir.
Quan Susana acaba el curs eixim amb les maletes cap a l´Hotel Casa Betania, un hotel regit per monges i que, encara que amb unes habitacions bàsiques, sí que compta amb un preciós jardí, al qual pots accedir sempre que ho desitges.
Per a sopar ens arrimem a la plaça de Santo Espírito, on trobem un gran ambient i bon menjar.
Una de les coses que més ens crida l'atenció és, que després de pagar 4 euros per persona i dia per la taxa turística, a cada restaurant et cobren el que ells diuen “ el cobert” i va de 2 a 4 euros per persona.
3r DIA (9 DE MAIG)
El segon dia del curs comencem la classe de manera teòrica parlant sobre:
“És la meditació una ciència?”
El profesor, un gran coneixedor del yoga i la meditació, ens parla de Galileo Galilei que deia que per a comprobar si alguna cosa és ciència haurem de crear unes hipòtesis i posar-les a prova. Molts estudis han comprovat que amb la meditació aconseguim:
aumentar el cortisol
la serotonina
la dopamina
aumentar la resposta immunitària
la responsabilitat afectiva
la funcionalitat cognitiva
la memòria, etc
I tot allò vinculat amb l´estimulació cognitiva que treballem a classe amb els diferents col.lectius amb dependència.
Aquest dia seguim amb una pràctica de meditació i unes activitats per a treballar la tranquil·litat i la concentració.
Per la vesprada l´acadèmia ens té contractada una visita guiada per el casc antic de Florència on arribem a la Plaça de la República. Allí ens juntem amb representants del projecte Eramus i ens fem fotos en grup.
En acabar seguim nosaltres per el nostre compte per seguir visitant tot allò que és ens ha interessat com el mercat on venen productes de pell i li podem tocar el nas al Porcellino, que ens donarà fortuna per poder tornar a Florència.
4t DIA ( 10 DE MAIG)
Aquest 3r dia de curset el professor ens parla sobre la soledat emocional i la soledat social i com hem de ser capaços de focalitzar les sensacions físiques i en particular, la respiració.
També ens parla de la disciplina, tant necessària per aconseguir allò que volem. Hem de saber distingir entre allò que volem ara, i allò que volem més. Quan elegim fer allò que volem més serà quan aconseguirem ser feliços perquè haurem aconseguit el nostre objectiu mitjançant la disciplina.
Aquest dia és molt més teòric i en les reflexions finals el professor percep que no ens ha agradat tant, esperem que canvie la metodologia per al següent dia.
Quan acaba el curs anem a dinar al Mercat Central. Allí hi ha parades i taules en mig. Cada una tria el que vol menjar i beure i ens sentem juntes en les taules. En el mercat central és on mengem la millor pasta que hem provat de moment.
En acabar de dinar i encara que plou, comencem a caminar cap al Jardí de les Roses. Tenim molta sort i de camí para de ploure. D'aquesta manera podem gaudir de les millors vistes de Florència.
En aquest lloc és on Florència aconsegueix enamorar-nos definitivament.
5é DIA (11 DE MAIG)
En aquest dia la classe és més pràctica. En aquesta classe fem dinàmiques com:
“ La estatua” o “La tortuga i el gat”. Són dinàmiques en les que interactuem d´una manera més física, en les quals el tacte de les nostres companyes ens guien per a poder actuar i moure´ns d´una manera o d´un altra. Aquestes activitats em fan pensar en les persones de la tercera edat, que tanta falta els fa el contacte, el pell amb pell.
Són activitats per a connectar, reconfortants i en les quals ens hem de deixar guiar per les nostres sensacions.
Per la vesprada hem tret tiquets per a visitar el Palau Pitti que està a 5 minuts caminant del nostre hotel.
El Palau Pitti és un palau renaixentista que ha sigut residència oficial de grans ducs i duquesses de Florència. Compta amb un jardí enorme i preciós, encara que quan portem 10 minuts de visita comença una gran pedregada que ens fa entrar a visitar el Palau per dins.
Per la nit hem quedat en les companyes del curs per anar a sopar a una Vinoteca a peus del Riu Arno. Una velada per a teixir llaços entre persones, ciutats i centres educatius.
6é DIA (12 DE MAIG)
Aquest últim dia ja eixim de casa amb les maletes carregades. És l´últim dia de curset i abans de que s´acabe hem d´eixir corrents cap al tren que ens torna de camí a Roma, d´on parteix el nostre avió cap a València.
Aquest últim matí fem una activitat sensorial en la qual el professor vol ensenyar-nos a assaborir cada moment i especialment del menjar, aprofitant la bona gastronomia italiana.
Tots els exercicis ens valen tant per afavorir la concentració, trobar-se amb u mateix, connectar, empatitzar, emocionar-nos.
Les persones amb les quals treballem amb falta d´autonomia, amb dependència,... poden ser destinatàries d´aquestes activitats i aquestos coneixements que tant m´han fet gaudir i reflexionar sobre el nivell d´estrés i de falta de mirar-se i curar-se a una mateixa.
Per últim, fem l´entrega de certificats i ja s´acomiadem desitjant tornar a gaudir d´un altra experiència Erasmus juntes.
Comentarios
Publicar un comentario